|
Kiegészítő megjegyzések, leírások |
1956.06.22-én a bányából induló szerelvény az öt fő fékező létszámhoz engedélyezett 7 kocsi helyett 17 kocsival várt indulásra a kőbányában. A vonatvezető (egyben fékező) a bányairodában papírmunkát végzett, eközben a mozdony vezére a néhány száz méterre lévő kúthoz szándékozott előrehúzni. A négy fékezővel induló szerelvény azonban megcsúszott, a kútnál megállni nem tudott. A vonatvezető futva próbálta utolérni a szerelvényt, de ez nem sikerült. Az 56 ezrelékes lejtésű pályán a szerelvény egyre gyorsult. Egy billenőcsille kisiklott, és 500 méter hosszan megrongálta a pályát, végül egy hídpillérnek csapódott, és a mögötte haladó 13 csillével együtt a szerelvényről leszakadt, összetört. 200 méterrel lejjebb a mozdony és 4 billenőcsille kisiklott és a töltésről leborulva a szőlőbe zuhant. A balesetben - szinte csodával határos módon - nem sérült meg senki.
A jármű vándorlása |
|
[új keresési feltétel megadása] Hozzászólások Még nincsenek hozzászólások. Ön is hozzászólhat
Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.
|
Képtár |
|
Vasútkereső |
|
|