Szakmai oldalak
Járművek - lista
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Comandau ~ Csömödér ~ Debrecen, "Zsuzsi" ~ Debrecen, funfair ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kemence ~ Királyrét ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Partnereink





Magyar Deutsch Român Nyomtathat vltozat
A kiválasztott jármű alapadatai
KBK kódszám: 1414,0007 MÁVAG gőzmozdony, 34 szerkezet
Állapot: Selejt
Megjegyzés:
Gyártó: Bp (MÁVAG Budapest)
Típus: 34-4 Jelleg: Dn2t
Gyártási szám/év: 685/1894 Nyomtáv: 790
A jármű ismert életútja
Dátum Esemény Hely Pályaszám Megjegyzés
1894.07.31. > Salgótarján/Zagyva-Inászó SKB 17
1894.08.17. M Salgótarján/Zagyva-Inászó SKB 17
192........ > Nagymányok 11
1948....... > ....../Szolnoki GVNV ......
1949.02.09. Á ....../Szolnoki GVNV GV 48
1952....... J ....../Debrecen járműjavító GV 48 Rev
1952.08.04. > Mezőhegyes GV 48
1954.03.25. J Mezőhegyes/Debrecen járműjavító GV 48 Rev
1955....... Á Mezőhegyes 494,048 GVI
1955.11.09. > Hird 494,048 GVI
1957.08.08. L Hird 494,048 GV kazánviszga lejár
195........ > ....../Debrecen járműjavító 494,048
1957....... E Mezőhegyes 494,048 GVI utolsó üzemnap
1958.07.29. S ...... 494,048
1958.08.11. S Mezőhegyes 494,048 GVI

Kiegészítő megjegyzések, leírások



A gép 790/760 mm-es nyomtáv módosítása szerencsétlenül lett kivitelezve, a gép egyik oldalán az abroncsokat egyszerűen beljebb préselték 30 mm-rel. Az abroncsok az ívekben súrolták a mozdony főkeretét, melyen nem lehetett szűkítést végrehajtani, mert a kazán ennek útjában állt. A gép 1957-ben kerül a debreceni főműhelybe, ahol a tervek szerint új kazánt kap, és ezzel egyidejűleg a főkeretet is módosítják.

A mozdonyt az épülő Egri GV nagy terhelésű vonalára szánják, de időközben kiderül, hogy az egri üzemfőnökségen a vízellátás nem biztosított, más üzemfőnökségeken pedig nem jelentkezik égető szükség négytengelyes gőzmozdonyra. A gépet a GV felkínálja a balinkai bányaüzemnek, ahol nem tartanak rá igényt, így a GV lemondja a negyedmillió forint értékű felújítást, a gépet selejtezik.

Moór Attila kutatási alapján

A jármű vándorlása

[új keresési feltétel megadása]

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások.

Ön is hozzászólhat

Az e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter.

Az Ön neve:
E-mail címe:
Hozzászólás:
Mennyi negyvenhét meg huszonöt?
Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline