| ||||||||||||||||||||||
|
1964.04.10-én a délutáni Kiskassa-Villány járat Mária-kitérő után a 30 ezrelékes lejtőn megfutamodott, majd az állomás területén a gép keresztbe fordult, a szerelvény kocsija rátorlódtak, kisiklottak, összetörtek, a Bak kocsi leszakadt és felborult. A vonat összeállítása:
A még sík vonalvezetésű Mária kitérő lezáratlan váltóin 5 helyett kb. 20 km/órás tempóval haladt a szerelvény, ez sem a vezért, sem a vonatvezetőt, sem a fékest nem zavarta. Az állomás utáni lejtőn a vezér vissza akart kapcsolni, de ez tapasztalatlansága miatt nem sikerült, a vonat egyre gyorsult, a motor leállt, fékezni csak az utolsó métereken kezdett. A vonatvezető csak a kitérő után kezdett aggódni, jellemzően rövidebb vonatokkal szoktak járni, és az eddigi vezérek motorfékkel szépen leereszkednek. A két személykocsi között rohangálva próbált fékezni, a kocsik megcsúsztak, a sebesség nőtt. A fékes egy Ja és egy R lóré fékjein állt, ő is csak akkor fékezett, mikor a szerelvény felgyorsult, majd ezután a rakott kocsikon mint egy kaszkadőr előremászott, újabb fékeket húzott be, majd továbbmászva az összes kocsi fékjét behúzta. A vonat azonban tovább gyorsult, az állomásra kb. 50 km/órás sebességgel érkezett. A híd előtt a fékező leugrott. Az eset után mindenki próbálta a feellősségét tagadni, a vallomásokat módosították, ezért a GVI egy ugyanilyen összeállítású szerelvénnyel különböző sebességgel próbafutásokat tartott, melyeken a szerelvényt még a mozdony fékje nélkül is sikerült megállítani. A vezér 3 napja teljesített önálló szolgálatot, GV-s vizsgája nem volt, a sebességváltás technikáját nem ismerte, és ugyan tisztában volt a 15-ös pályasebességgel, nagyvasúti vezér lévén nagyobb sebességhez szokott. Az üzemvezető azt vallotta, hogy kényszerhelyzet miatt alkalmazták a vezért, ugyanis a GV motorvezetője pár nappal korábban önkényesen kilépett. Moór Attila kutatásaiból
[új keresési feltétel megadása] Hozzászólások Még nincsenek hozzászólások. Ön is hozzászólhatAz e-mail címet csak az Önnel való kapcsolatfelvételre használjuk, nem jelenik meg és nem adjuk ki. Használható HTML címkék (tag): i és b, a megengedett legnagyobb hossz 1000 karakter. |
| ||||||||||||||||||||
(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület -
Impresszum -
Hír küldés -
Üzenet Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline |