A vasutat 1960 körül építették. Központja Hortobágy-Árkuson volt, a vonal a Fényes-tó és a Csécs-mocsár felé vezetett.
2 db C50-es géppel rendelkeztek, csillékkel, és egy, a dolgozók szállítására szolgáló "személykocsival".
A halgazdasági vasút az azokra jellemző feladatokat végezte, így elsősorban az etetés (trágyázás) és a lehalászás műveleteit szolgálta.
A vonatok 2-3 kocsiból, és szükség szerint a személyszállító kocsiból álltak.
A vasút 1984 körül szűnhetett meg. A pálya egyes szakaszai még sok évig megvoltak, így pl. a 33-as út felőli töltésen lévő vágányok, ill. Árkuson az aszfaltutat keresztező vágányok. Ma is megvannak még azonban a magtári vágány és a fűtőházi vágány részletei. A fűtőház gépműhelyként szolgál, egy nád vágásával foglalkozó cég használja.
(Szilva Péter) |