narrowgauge.hu
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Comandau ~ Csömödér ~ Debrecen, "Zsuzsi" ~ Debrecen, funfair ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kemence ~ Királyrét ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Home
Timetables
History
KBK
Gallery
Maps
Links
FAQ
Partnereink





Magyar Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Szob is out of operation yet

2008.05.09 (kisvasut.hu)



Szob-Márianosztra line started operation on 01.05.2008 and finished on 04.05.2008. The reason why they must have stopped is a derailment which happend on the first train. Börzsöny Kisvasút Ltd. is the operator of the railway and they have no permission for operating the railway yet from the Hungarian Rail Office.
Márianosztra háttérben a Pálos templom, és egykori rendház, ma az utóbbi (egy kicsi, a rendnek visszaadott résztől eltekintve) fegyház.

Márianosztra háttérben a Pálos templom, és egykori rendház, ma az utóbbi (egy kicsi, a rendnek visszaadott résztől eltekintve) fegyház.
Fotó: Szűcs Zoltán József (2008.02.26.)

The operator of the railway said they made some test rides with passengers on the first days of May. They hope they will get the permission of Rail Office soon.

An other problem is the new rail safety certificate from Hungarian Traffic Authority. It makes about 5 000 000 HUF (about 25 000 EUR) cost for an 8 km long narrow-gauge railway in every fifth years and 2 500 000 HUF (about 12 000 EUR) in the 2nd, 3rd and 4th years as an investigation fee. It dangers all of the Hungarian narrow-gauge railways because most of them cant pay this amount of money. We hope these fees will reduced in the future.

Legutóbbi módosítás:

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline