A kisvasút ünnepének szakmai szemmel a legjelentősebb eseménye az Mk48,1005 pályaszámú mozdonnyal továbbított személyvonat volt. A mozdony az Mk48,1000 sorozatú dízel-mechanikus mozdonyok utolsó üzemképes példánya, különlegessége még az eredeti 6 Js 135/170 típusú dízelmotor, mely a nagy számban üzemelő hidraulikus társaiban nem található meg. A mozdony évek óta üzemképtelenül állt, míg az elmúlt télen a debreceni Mk48 szakértők segítségével talpra nem állították. A mozdony vezetése a személyzettől nagy ügyességet kíván, ezért is dicséretes a talpra állítása, annak ellenére, hogy túl sok mindenre nem használható. Ezen a napon minden mozdonytípussal közlekedett személyvonat, így a 490,2002 gőzmozdony, az Mk48,2015 és a C-50-esek is láthatóak voltak a személyvonatok élén. Emellett egy igazi erdei vasúton elmaradhatatlan tehervonatos tolatás is volt, így az ide látogatóknak különleges vasúti élményben volt részük. |