narrowgauge.hu
Gallery
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Comandau ~ Csömödér ~ Debrecen, "Zsuzsi" ~ Debrecen, funfair ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kemence ~ Királyrét ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~
Home
Timetables
History
KBK
Gallery
Maps
Links
FAQ
Partnereink





Magyar Deutsch Român Nyomtatható változat

Bergische Museumsbahnen Wuppertal e.V. (D)

A wuppertali villamoshálózat 1912 és 1914 között létesült a Bargbahn A.G. kezelésében.
A BMB EV 1969-ben, nem sokkal az utolsó wuppertali méternyomtávú vonal megszüntetése előtt alakult, céljuk egy működő villamosvasúti múzeum létrehozása volt az egykori 5-ös viszonylat Kohlfurter-Brücke – Möschenborn közötti szakaszán.
Hosszadalmas tárgyalások és előkészítő munka után sikerült bérbe venni a hidat a környező területtel és a pályát.
Ekkor a vontatási telep mai helyén két forgalmi- és egy tárolóvágány volt, a járműveket a szabad ég alatt tárolták.
1983-ig folyamatosan helyreállították a pályát és az infrastruktúrát. 1983-ra felépült a járműjavító-, szerelő- és tárolócsarnok. 1989-re készült el Am Schütt áramátlakító állomás. 1992-ben megindult a menetrendszerinti személyforgalom Kohlfurter-Brücke és Friedrichshammer között a 105-ös és 337-es pályaszámú motorkocsikkal.
1993-tól a vonal felső végpontja Kaltenbachba került, majd 1995-tól egészen Greuel-ig közlekednek a járművek.
Az utolsó, Greuel- Möschenborn szakasz helyreállítása napjainkben (2010) is tart.


Archiv képek

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Küldjön képet!


Vasútkereső
Vasútkereső térkép

Hírlevél

E-mailban értesítjük új cikkeinkről, ha feliratkozik hírlevelünkre.


(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV