2003. február negyedikén, kedden nagy havazás kezdődött a Nyírségben. Mintegy 30-40 centiméter hó hullott le, ami még nem jelentett volna nagy problémát, azonban a szél is feltámadt, így több helyen hóátfúvások jöttek létre a vonalon. A legsúlyosabb helyzet Nagytanyánál alakult ki, ahol egy gát mellett halad a kisvasút vonala, és a szél éppen a pályára hordja a havat. A folyamatos hóekézés ellenére a szerdán délben egy kétkocsis személyvonat, és a kiszabadítására igyekvő mozdony rekedt a hó fogságában, illetve Herminatanyán maradt a hóekés Mk48 2025-ös mozdony, és még négy személykocsi. Mivel a kisvasút eszközeivel a járművek kimenekítése esélytelen volt, ezért február hetedikén, pénteken negyven hómunkás és néhány munkagép indult útnak a hóban rekedt járművek kiszabadítására, amit sikeresen véghez is vittek. A forgalom végül február 9-én, vasárnap indult meg, de néhány napig még folyamatosan hóekével kellett tisztítani a pályát, a személyvonatok pedig csak egy kocsival közlekedtek, hogy minél kevésvé terheljék a mozdonyokat. |