A hálózat használaton kívüli vonalaink a bejárására különvonattal indultunk útnak. Nem sokkal Balatonfenyves után egy deltavágányon tértünk el kelet felé a 4-es vonalra. Az első akadályt egy kidőlt fa jelentette, amit sikeresen eltávolítottunk. Néhány kilométer után értük el a vonal kétvágányos állomását, majd áthaladtunk a GV egyetlen provizóriumán. A füves pálya miatt a vontatást időnként kézi erővel segíteni kellett, a Bak kocsi rossz kilátási viszonyait pedig a lépcsőn lógva próbáltuk áthidalni. Vonatunk megállt, mert a vonal további részét ellopták, a többé-kevésbé hiányos pályán gyalog mentünk tovább. A vonal egykori végén egy volt AEGV motorkocsi romja áll. Másodikként a rigóházi vonalra mentünk. Ennek egy részét Hubertus-partik keretében ekkor még alkalmilag használták, a vonal járható szakasza még további párszáz méter volt. A nap utolsó különlegessége a kéthelyi vonal. Előbb lélekmelegítő vételezése céljából 15 percet tartózkodtunk Imremajorban, majd indulás Somogyszentpál felé. Két vonal egykori keresztezéséből maradt az a delta, ahol ismét járatlan pályára tértünk. Egy földút korszerűsítése során azonban a használaton kívüli pálya egy része is frissen fel lett újítva. A vonalon egy oly gazos állomáson jártunk körül, hogy a mozdony elhaladása után sem lehetett látni a sínt. A 4-es és kéthelyi vonalon ez volt az utolsó közlekedő vonat, a vágányokat később felszedték. |