narrowgauge.hu
~ Almamellék ~ Balatonfenyves ~ Comandau ~ Csömödér ~ Debrecen, "Zsuzsi" ~ Debrecen, funfair ~ Felcsút ~ Felsőtárkány ~ Gemenc ~ Gyöngyös ~ Hortobágy ~ Kaszó ~ Kemence ~ Királyrét ~ Lillafüred ~ Mesztegnyő ~ Nagycenk ~ Nyíregyháza ~ Pálháza ~ Pécs ~ Szegvár ~ Szilvásvárad ~ Szob-Nagybörzsöny ~ Tiszakécske ~
Home
Timetables
History
KBK
Gallery
Maps
Links
FAQ
Partnereink





Felhasználói belépés
E-mail:
Jelszó:
Magyar Deutsch Român Nyomtathat vltozat

Szob-Márianosztra line has started

2009.07.18



The two years ago rebuilt Szob-Mrianosztra line has started on 18.07.2009. Altough the track has been ok for two years they haven't been able to start because they haven't been able to apply for an official safety certification.
Vonat a márianosztrai végállomáson

Vonat a márianosztrai végállomáson
Fotó: Kovalcsik Tamás (2009.07.18.)

This safety certification means about 4 000 000 HUF cost (about 14 150 EUR) in a year. This is the reason why none of the Hungarian narrow gauge railways have got it. In Szob it was a condition of starting operation by the National Traffic Authority. Now the operator of the railway had to choose going to bankrupt or starting operation illegaly. They choose the second option.
We hope the fee of the safety certification will be decreased and all of the Hungarian narrow gauge railways would get it.
Now trains run from Friday to Sunday four times daily.

Legutóbbi módosítás: 2009.07.19. 09:31

Kereső

Keresett szöveg:


Részletes képkereső


Képtár
Képtár

Vasútkereső
Vasútkereső térkép

(c) Kisvasutak Baráti Köre Egyesület - Impresszum - Hír küldés - Üzenet
Belépés - Webmail - Intranet - FAV - EgyesületOnline